Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem si (vy)léčil alergii

     Skoro  šedesát let  jsem si  myslel, že  něco takového  se mi  státnemůže.  Jednoho krásného  jarního dne  jsem ale  po vycházce do přírodyzačal kýchat jako  o život, z nosu mi teklo  jako z prasklého vodovodu -no, alergikům  to nemusím popisovat,  a ti ostatní  si to nedovedou  anipředstavit.

     A takhle se to začalo opakovat  každý rok, každé jaro. Kýchání jako
střelba  z děla,  v nose  zácpa jako  na dálnici  D1. Kdyby  mi to někdo
říkal, nevěřil  bych mu. Sice  jsme se kdyai  jako děcka ve  škole učili
o jakési senné  rýmě, ale nechápali jsme  to: Jak může mít  někdo v létě
rýmu?!
     Jenže doba  se změnila. Dnes  je to naše  životní prostředí už  tak
zničené, tak  otřesné, že už  ani já, z  té staré poválečné  gardy :-) ,
zřejmě  nejsem  schopen  to  vydržet.  Dnes  už  zřejmě nejen láska, ale
i alergie kvete  v každém věku. Jak  pravil básník: "Byl pozdní  večer /
první máj / večerní máj / byl..."
     Jenže, co s tím? Četl jsem, že léčba alergie je ještě nepříjemnější
než alergie  sama. Ale kdyby to  aspoň bylo co platné!  Jenže (taky jsem
četl)  alergie se  vyléčit nedá.  Tu má  člověk už  na doživotí. Doktoři
s tím nesvedou nic. Mohou ji jen zmírnit, ale vyléčit ji nedovedou.
     Takže -  když si doktoři  nevědí rady, musí  pomoci obyčejný selský
rozum. Jestli mi to dělá pyl nějaké  kytky, který se mi dostává do nosu,
pak ten pyl musí z nosu ven.  Je potřeba ho z nosu vysmrkat. Protože ale
ten  pyl přichází  do nosu  pořád, když  jsem venku  z domu,  je potřeba
smrkat pořád  po celou dobu, co  jsem venku z domu,  a pro jistotu třeba
ještě i  hodinu po návratu. Když  už ne po každém  nadechnutí, tak aspoň
každých pár  minut se vysmrkat,  bez ohledu na  to, jestli k  tomu cítím
nějakou potřebu  nebo ne. I když  to zdánlivě vypadá tak,  že z nosu nic
nevyšlo. Nějaká ta  mikroskopická kapička se ale vždycky  najde, a pokud
je  v té  kapičce alergen,  musí z  nosu ven,  i když  to vypadá,  že to
nestojí za to.
     Možná to vypadá jako primitivní nápad, možná se tomu někdo vysměje,
ale pomáhá  to. Tedy -  mně to pomohlo.  A já si  přitom nepřipadám jako
nějaká světová  výjimka. Proto jsem  tenhle článek napsal.  Pokud tenhle
recept pomůže třeba jen jedinému  člověku, tak tenhle článek splnil svůj
účel.

Autor: Miloš Pulda | pondělí 6.5.2013 0:46 | karma článku: 9,16 | přečteno: 656x
  • Další články autora

Miloš Pulda

Příšernost jménem Windows 10

Snad každý den se znovu a znovu přesvědčuji, že Windowsy 10 jsou ještě horší, než jsem si uměl představit. Nikdy by mne ale nenapadlo, že firma Microsoft bude Windowsy 10 nikoliv vylepšovat, ale naopak ještě zhoršovat.

7.9.2016 v 1:15 | Karma: 24,70 | Přečteno: 1632x | Diskuse| Věda

Miloš Pulda

Zmetek jménem Windows 10

Každý den narážím na další a další nesmysly, nedomyšlenosti či vyložené chyby Windowsů 10. Kdybych já takovou práci odevzdal v zaměstnání zákazníkovi, můj šéf by mne asi velice rychle vyrazil.

4.7.2016 v 1:00 | Karma: 27,43 | Přečteno: 1625x | Diskuse| Věda

Miloš Pulda

Hrůza jménem Windows 10

Další zkušenosti a hlavně zklamání při používání Windowsů 10. Je až k nevíře, co všechno se dá na jakž-takž fungujícím systému (Windowsy XP blahé paměti) zmršit. Jak praví Murphyho zákon: Když něco funguje, je třeba to předělat.

22.6.2016 v 1:00 | Karma: 31,94 | Přečteno: 2427x | Diskuse| Věda

Miloš Pulda

Pohroma jménem "Windows 10"

Firma Microsoft slibovala, že instalací Windowsů 10 uživatel nepřijde o žádná svá data, a všechna jeho nastavení zůstanou zachována. Větší lež snad ani neexistuje.

30.5.2016 v 2:00 | Karma: 31,30 | Přečteno: 2641x | Diskuse| Věda

Miloš Pulda

Nová hlášení stanic v Dopravním Podniku Města Brna

Tak jsem se zase jednou zaposlouchal do hlášení jmen zastávek v trolejbusu: "Hnusáčkova" - "Přízrak" - "Frázova" - "Spratecká"...

16.9.2015 v 1:57 | Karma: 15,38 | Přečteno: 842x | Diskuse| Brno
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1282x
Programátor pamětník a živnostník, dříve odborný asistent na VUT. Asi ale nejsem ten správný vědec, protože jestliže skutečný odborník je tak specializovaný, že "ví všechno o ničem", pak mně se víc líbí "vědět nic o všem" - a taky o tom trochu přemýšlet.

Seznam rubrik