- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a ne že ne...Já tedy aspoň z článku mám pocit, že každá učitelka je špatná a učit neumí, a naopak každý učitel je polobůh.
Kdyby autor takto nezobecňoval, byl by to hezký článek. Ano, záleží na chuti učit a dětem/dospívajícím něco předat. A nemusí to být nutně encyklopedické znalosti, jde i o předávání morálních hodnot, schopnosti empatie a tolerance. Upřímně, na pohlaví učitele nezáleží ani trochu.
Tak na pohlaví učitele záleží (a hodně) v tom smyslu, že žák (student) potřebuje být konfrontován s mužským i ženským vzorem. Nebylo by dobře kdyby skoro všichni učitelé byli buďto muži nebo ženy. Autor přece netvrdí, že každá učitelka je (nebo zákonitě musí být) špatná.. To spíš Vy dedukujete na základě jeho vzpomínek. Zajímavé je, že nedávno na blog.respekt.cz vyšel podobnýčlánek (avšak od jiného autora). Autor taky raději vzpomínal spíše na muže-učitele. Možná je to tím, že potřeboval spíše mužský vzor, kterého se mu ve feminizovaném školství nedostávalo, a zrovna narazil na kvalitní pedagogy...
přidám ještě jeden nekorektní vtip: Šly tři - jedna byla ošklivá, druhá byla pitomá a třetí byla taky učitelka.
Učila jsem 20 let na učňáku matiku. Za největší uznání považuji, když se po letech přihlásí některý z mých žáků. Pravda je, že na základní škole bych učit nedokázala, na to jsem přílišná Herodeska. A vůbec se nedivím, že učitelky na prvním stupni většinou vykazují více či méně znaky profesionální deformace.
Na rozdíl od mnoha žen by mi nevadilo, kdyby v tom Vašem vtipu místo žen figurovali muži. Jaksi s tím nemám problém. Tolik k té politické korektnosti.
článek je to hezký a čtivý a chápu, že autor vyjadřuje vé osobní zkušenosti,ale i tak se mi nelíbí dělení na dobré učitele a špatné učitelky, které z článku jen čiší a je zvláště podpořeno kontrastními příklady typu "měli jsme dobrého učitele, po něm přišla špatná (mladá) učitelka". Já mám zkušenosti jiné, zažila jsem dobré i špatné učitele i učitelky, asi mám to štěstí, že jsem ještě nepocítila dnešní přefeminizované školství. Platy ve školství jsou těžko řešitelný problém,ale veřejný zájem by se měl také obrátit na ředitele škol, kteří často vládnou železnou a záoveň nesprvedlivou rukou za vydatné podpory zřizovatele škol. Tam sebeví peněz od státu ke zvýšení platů nepomůže.
Jenže autor popisuje své vlastní zážitky a netvrdí, že takoví jsou všichni učitelé a všechny učitelky. Takovou paušalizací vynikají zejména feministky... Ale autorovi bych sexismus nepřisuzoval.
vážně se to nedá poznat? Troufnul bych si odhadnout, že Vy jako žák jste to poznal, někdy ihned, nejpozději za rok či dva. A že by to nevěděli kolegové, kteří po tom či onom přebírají třídy? A potažmo ředitel školy? Obvykle se mezi rodičí "ví" velmi přesně - ta je přísná, ale naučí........
plně souhlasím s přízpěvkem (až na rozdělování na pohlaví), a zvlášť bych apeloval na tu poslední část, vždyť tím čím budeme mít vzdělanější lidi budou víc vydělávat a budou víc peněz na jiné věci
Tebe neučili ve škole, že když něco napíšeš, tak si to máš po sobě přečíst?
my meli uzasnou chemikarku, byla drobna, ale respekt mela vetsi nez mnozi jeji kolegove a kolegyne. Matykar a fyzikar nam dal dobre zaklady, , zalezi na zkusenosti...
Mluvíte asi o své vlastní zkušenosti, ale vaše dělení na skvělé učitele a špatné učitelky mi připadá trochu sexistické. Opravdu vás neklame paměť? Když zapátrám já, měli jsme opravdu špatné učitelky a opravdu špatné učitele. Ale taky dobré učitelky a učitele. Ale opravdu skvělý, aspoň podle mě, byl jen jeden starý pan učitel na základní škole.
Jinak, školství potřebuje opravdu peníze, a to nejen na platy učitelů, ale vůbec na celkovou modernizaci.
Ale naši politici na školství kašlou, je zajímá, jak vyhrát příští volby, a k tomu jim peníze investované do škol nepomůžou, protože výsledky by byly vidět až za delší čas.